Stichting de Kater wordt geholpen door nogal wat vrijwilligers, zichtbaar en onzichtbaar. Via bestuurslid Johan van Overveld heeft een school De Zwaaikom kans gezien in 2017 een schitterende ton te maken waarin er flink op los gewauweld wordt. Hieronder hun verhaal

Ton in duigen.

Terwijl heel Nederland nog in Kerstsfeer is, haalt niemand het in zijn hoofd om ook maar enigszins aan Carnaval te denken.

Oké, wel wordt er zo nu en dan al flink gesauweld, maar Carnaval….echt niet!

Toch is bovenstaande niet helemaal waar.

In Dorst – wat rond Carnaval is omgedoopt tot Kattegat- wil men ook in 2017 weer een sauwelavond organiseren.

En zo’n voorbereiding daarvan…tja, daar is men al geruime tijd mee bezig.

Nu is er daar in Dorst echter een probleem: sauwelaars zullen letterlijk door de mand …eh, ton gaan vallen. Die sauwelton is namelijk hartstikke versleten.

Het enige wat je nog kunt doen is simpelweg op een houtje bijten.

Nu is de organisatie op het idee gekomen om eens te raden te gaan bij Praktijkschool De Zwaaikom te Oosterhout.

Niet dat daar altijd gesauweld wordt, nee…..ze hebben daar een metaal- en houtafdeling.

De leerkrachten staken na de desbetreffende vraag de koppen bij elkaar en ja…project aangenomen!!!!

Tijdens de lessen “lassen” ontstond het frame, terwijl bij het vak “Houtbewerking” de latten werden geschaafd. Ook werden er diverse gaten geboord voor bouten, moeren en ringetjes.

Het schilderwerk daarna fleurde de ton al aardig op. Geen sauwelaar, die daar nog doorheen valt. Nuchter bekeken dus….

Nu kan men weer hoog inzetten tijdens de avonden, die gehouden zullen worden op 20 en 21 januari 2017 in café “Het Hart van Dorst”.

Maar….wel alleen voor de eer wordt er gestreden!

Wel is er gevraagd aan de leerlingen van De Zwaaikom of het mogelijk is een herinnering te maken voor de deelnemers. Ook dat was geen probleem!

Wat die herinnering zal zijn….ach, daar kunnen we wel een sauwel over oplaten! Wacht dat maar af…..

In ieder geval wil de organisatie de leerlingen en leerkrachten van de Zwaaikom enorm bedanken voor hun inzet. Geweldig!!!!!

We proosten er al vast op…..ondanks de Kersttijd!